Kaymakamlık Kursu Ankara
Kaymakamlık Kursu Ankara;
Kaymakamlık Sınavında
Türkiye 1'incisi
ve birçok Kaymakam çıkaran kurumumuz, Kaymakamlık
Kursu'nun lideri Ankara Artıvizyon
Akademi'ye hoşgeldiniz.
Değerli Kaymakam adayları, Ankara'da Kaymakamlık
kursu eğitimi alarak, Kaymakamlık sınavını
kazanan birçok Kaymakam adayını hayaline ulaştıran
kurumumuz bu başarısını sizlerle paylaşmaya devam
ediyor.
Kaymakamlık Sınavına hazırlanıyor ve sizi başarıya
ulaştıracak
Kaymakamlık Kursu
arayışı içindeyseniz en doğru adreste bulunmaktasınız. Alanında uzman
dev hoca kadromuzla
Kaymakamlık Kursumuz
tam size göre. Kaymakamlık Kursu Kızlıay Ankara merkezde
ulaşımı kolay bir noktada bulunmaktadır. 2021 yılı
Kaymakamlık sınavlarına hazırlık kursu
yeni grup eğitimimiz başlıyor.
Hemen bize
ulaşın, alanında uzman hoca kadromuzla hayallerinize
daha hızlı ulaşın.
|
Sizlere en iyi kaymakamlık kursunu
vermek için hiçbir şeyden
taviz vermiyoruz |
|
Kaymakamlık Kurs
Programı
DERSİN ADI |
DERS SAATİ
|
ANAYASA HUKUKU |
30 SAAT |
İDARE HUKUKU |
30 SAAT |
TÜRKİYE'NİN İDARİ YAPISI |
15 SAAT |
TÜRKİYE'DE MAHALLİ İDARELER |
15 SAAT |
EKONOMİ |
120 SAAT |
TÜRKİYE'DE DEMOKRATİKLEŞME VE İNSAN HAKLARI |
20 SAAT |
TÜRKİYE'NİN SOSYO EKONOMİK YAPISI |
20 SAAT |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ |
20 SAAT |
TÜRKÇE |
20 SAAT |
REHBERLİK |
20 SAAT |
TOPLAM |
310 SAAT |
VERİLECEK KAYNAKLAR
»
NAİB KAYMAKAMLIK SET HEDİYE
»
ONLINE EĞİTİM HEDİYE
Sizlere en iyi kaymakamlık kursu vermek için hiçbir şeyden
taviz vermiyoruz
KAYMAKAM KİMDİR;
Kaymakam ilçede hükümetin temsilcisi sıfatıyla
genel idarenin başıdır. Bu yüzden ilde vali,
ilçede kaymakam yalnızca İçişleri Bakanlığının
değil tüm bakanlıkların görevlerinin ilde ve
ilçede üstlenmişlerdir. Bu açıdan vali ve
kaymakamın sorumluluk ve yetki alanı çok geniştir.
İlçenin genel idaresinden kaymakam sorumludur.
Bakanlıkların kuruluş kanunlarına ilçede lüzumu
kadar teşkilatı bulunur. Bu teşkilat kaymakamın
emri altındadır. Bu nedenle, ilçenin en büyük
mülki amiri olan kaymakam memurlarının hizmetin
daha etkin ve verimli yürütülmesi, vatandaşların
memura daha çok ulaşımının sağlanması ve kamu
binalarının güvenliğinin sağlanması için çalışır.
KAYMAKAMIN GÖREV ve YETKİLERİ;
A) Kaymakam, kanun, tüzük yönetmelik ve Hükümet
kararlarının neşir ve ilanını, uygulanmasını
sağlar ve bunların verdiği yetkileri kullanır ve
ödevleri yerine getirir. Kaymakam, valinin talimat
ve emirlerini yürütmekle ödevlidir.
B) Valiler, ilçeye ait bütün işleri doğrudan
doğruya kaymakama yazarlar. Kaymakamlar da ilçenin
işleri hakkında bağlı bulundukları valilerle
muhaberede bulunurlar. Ancak olağanüstü hallerde
kaymakamlar İçişleri Bakanlığı ve diğer
Bakanlıklarla muhabere edebilirler ve bu
muhaberelerden valiye bilgi verirler.
C) Kanun, tüzük, yönetmelik ve Hükümet kararları
ve bunlara dayanılarak valiler tarafından
verilecek talimat ve emirler ilçe idare, şube
başkanlarına kaymakamlar yolu ile tebliğ olunur.
Ç) Kaymakamlar, dördüncü maddenin son fıkrasında
belirtilen daire ve müesseseler dışında kalan
bütün Devlet daire ve müessese ve işletmelerini ve
özel işyerlerini, özel idare, belediye ve köy
idareleriyle bunlara bağlı tekmil müesseseleri
denetler ve teftiş ederler. Bu teftiş ve
denetlemeyi bizzat veya idare şube başkanları veya
validen talep edeceği Bakanlık veya tüzelkişiliği
haiz genel müdürlük müfettişleri vasıtasıyla
ortaokul veya bu dereceli öğretim müesseselerini
de bizzat veya ilgili müfettişleri marifetiyle
denetler.
D) Kaymakam, denetlemesi sırasında iş başında
kalmalarında mahzur gördüğü ilçe idare şube
başkanlarını valinin muvafakatiyle, diğer memur ve
müstahdemleri re'sen sorumluluğu altında işten el
çektirebilir.
E) Kaymakam, ilçenin her yönden genel idare ve
genel gidişini düzenlemek ve denetlemekten
sorumludur.
F) Kaymakam, ilçede teşkilatı ve görevli memuru
bulunmayan işlerin yürütülmesini, bu işlerin
görülmesiyle yakın ilgisi bulunan herhangi bir
idare veya daire başkanlığından isteyebilir. Bu
suretle verilen işlerin yapılması mecburidir.
G) Kaymakam, ilçedeki idare, daire ve
müesseselerde çalışan uzman veya fen kollarına
dahil memur ve müstahdemlerden ilçenin genel ve
mahalli hizmetlerine ilişkin işlerin görülmesini
asli vazifelerine halel getirmemek şartıyla
valiliğe teklif suretiyle isteyebilir. Valilikten
alınacak emir üzerine bu memurlar verilen işleri
yapmakla ödevlidirler.
H) Kaymakam, ilçe memurlarının çalışmalarını ve
teşkilatın işlemesini gözetim ve denetimi altında
bulundurur.
KAYMAKAM ADAYLARININ TABİ OLACAKLARI STAJLAR
Kaymakam Adayları; yıllık izin hakları saklı
kalmak üzere normal hallerde aşağıdaki sıra ve
ortalama sürelerle Kaymakam Adaylığı staj
devresine tabi tutulurlar.
İl Merkez stajı 1 ay
Bakanlık Merkez stajı-1 3 ay
Kaymakam Refikliği stajı 1 ay
Mülkiye Müfettişi Refakatinde Teftiş stajı 1.5 ay
Bakanlık Merkez stajı-2 4 ay
Yurt dışı stajı 12 ay
Milli Güvenlik stajı 1.5 ay
Kaymakam Vekilliği stajı 8 ay
Kaymakamlık Kursu 4 ay
a- İl Merkez Stajı; Kaymakam Adayları atandıkları
illerde bizzat Valinin veya görevlendireceği Vali
Yardımcısının direktif ve gözetimi altında
hazırlanacak 1 aylık bir programa göre, valilik
birimlerinden başlamak üzere bütün Bakanlıkların
ilde mevcut kuruluşlarında ve il belediyesinde
çalıştırılırlar.
b- Bakanlık Merkez Stajı (1-2); bu staj döneminde
Kaymakam Adayları, Bakanlıkça belirlenen kurumda
Yüksek Lisans eğitimine tabi tutulurlar. Aynı staj
dönemi içerisinde yabancı dil eğitimi de verilir.
Yüksek lisans programı ve programın uygulanacağı
kurumun belirleyeceği esas ve usuller çerçevesinde
kurumun çalışma takvimine uygun dönemleri
kapsayacak şekilde uygulanır.
c- Kaymakam Refikliği Stajı; Asaletleri tasdik
edilen Kaymakam Adayları; Bakanlıkça boş veya
yıllık izin veya sağlık izini gibi sebeplerle açık
bulunan İlçe Kaymakamlıklarına vekil olarak
atanırlar.
d- Mülkiye Müfettişi Refakatinde Teftiş Stajı;
Kaymakam Refikliği stajını tamamlayan Kaymakam
Adayları; Mülkiye Müfettişlerinin yıllık normal
teftişleri sırasında 1.5 ay süre ile Mülkiye
Müfettişleri refakatinde görevlendirilirler.
e- Bilgileri artırılmak ve uygulamaları yerinde
görmek üzere yurtdışı stajı; Asaletleri tasdik
edilen Kaymakam Adayları 657 Sayılı Devlet
Memurları Kanununun 78 inci ve 79 uncu maddeleri
ve Bakanlar Kurulu Kararı ile verilen kontenjan
çerçevesinde bir yıl süre ile bilgileri artırılmak
ve uygulamaları yerinde görmek üzere yurtdışına
gönderilirler.
f-Milli Güvenlik Stajı; Bu staj döneminde Kaymakam
Adayları, Bakanlık ve Milli Güvenlik Kurulu Genel
Sekreterliği ile müştereken belirlenecek plan ve
program dahilinde 1.5 ay süre ile Milli Güvenlik
ile ilgili konularda Staja tabi tutulur. Staj
takvimi, plan ve programı her yıl ocak ayında
Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği ile
yapılacak protokol ile belirlenir.
g-Kaymakam Refikliği Stajı; İl Merkez Stajını
tamamlamış, Kaymakam Adayları; Bakanlıkça bilgi ve
tecrübelerinden yararlanılabilecek Kaymakamlar
yanına normal olarak 1 ay süre ile Kaymakam Refiki
olarak gönderilirler.
Yurtdışına gönderilen Kaymakam adayları
bulundukları ülkede Bakanlık Makamınca
belirtilecek süre ve esaslar dahilinde yabancı dil
bilgileri artırılmak amacıyla lisans kursuna devam
ederler. Yabancı dil eğitiminin sonunda mesleki
konularda incelemelerde bulunup uygulamaları
yerinde görürler veya bu amaçla mesleki kurslara
devam ederler.
Kaymakam adayları devam ettikleri kurslarda
alacakları başarı belgeleri ile inceleme sonucu
hazırlayacakları raporu okudukları yabancı dilden
ve Türkçe ikişer nüsha daktilo edilmiş şekilde,
yurda döndükleri tarihi takip eden bir ay içinde
Bakanlığa vermek zorundadırlar.
Kaymakam adaylarının yurtdışında bulundukları
sürede tutum ve davranışları ile başarı durumları
her üç ayda bir Personel Genel Müdürlüğünce
mahallinde gözden geçirilir. Her aday için
değerlendirme raporu düzenlenir. Yabancı dil
eğitimleri süresince yapılan aylık sınavlardan,
üst üste iki sınavda başarısız veya dönem sonunda
yapılacak olan genel sınavda başarısız oldukları
tespit edilenlerle, Devletin itibarını veya görev
haysiyetini zedeleyici fiil ve davranışlarda
bulundukları tespit edilenler, yurda çağırılır ve
haklarında gerekli yasal işlemler yapılır.
ÖZLÜK HAKLARI ve MAAŞLARI
Özlük hakları son 5 yılda oldukça
iyileştirilmiştir. Mesleklerinde kendilerini
yetiştirdikleri takdirde İçişleri Bakanlığı
bünyesinde üst kademe yöneticiliklere, valiliğe
terfi edebilecekleri gibi diğer kamu kurum ve
kuruluşlarında genel müdürlük, müsteşarlık gibi
üst kademe görevlere de atanabilirler.
Kaymakamlığın en cazip yönlerinden birisi de aday
kaymakamlık eğitimi kapsamında, 1 yıl süre ile
İngiltere yada Fransa'da eğitim alınmasıdır.
Ayrıca 6 yıl Kaymakam olarak çalıştıktan ve en az
35 yaşını dolduranlar Mülki Müfettişliği sınava
girebilme hakkına sahip olabilmektedirler.
Mesleğin avantajlarının yanında önemli zorlukları
da vardır. Sürekli taşrada görece zor koşullarda
görev yapmak belirli hizmet süresinden sonra
yıpratıcı olabilmektedir.
Sizlere en iyi eğitimi vermek için hiçbir
şeyden taviz vermiyoruz.
|
|